8 december 2014

Glutenvrij | Pindakaashemel

Pindakaas en chocola vind ik een geweldige combinatie. Dit recept laat zien dat je verder kan gaan dan pindakaas met hagelslag op brood. Laten we Peanut Butter Chocolate Chip Cookie Dough Bars maken!
De ingrediënten zijn makkelijk te verzamelen:
180 gram pindakaas
500 gram poedersuiker
300 gram bruine suiker
12,5 ml vanille extract (2,5 theelepel)
120 gram boter
een chocolade reep of (handiger!) chocolate chips
Dit recept heb ik op pinterest gevonden en ik heb me niet helemaal gehouden aan de hoeveelheden die zij aanraadde, want jeumig da's een hoop suiker! Ik heb daarom iets minder bruine suiker (275 gram) en een heleboel minder poedersuiker (150 gram) in het mengsel gedaan. Oké, maar wat meng je eerst? De boter (op kamertemperatuur), de pindakaas, de bruine suiker en het vanille extract. Zorg dat je een mixer hebt. Ik heb dus geen mixer en moest om de boter klein te krijgen met m'n handen in dit mengsel van pindakaas, suiker en boter. Niet echt een prettig gevoel, maar het is gelukt.
Als je een glad mengsel hebt gekregen en voeg je de poedersuiker en chocola toe. Chocolate chips zijn het makkelijkst, anders moet je een chocolade reep in stukjes hakken. Vergeet niet wat chocola te bewaren om te smelten! 
Doe je mengsel nu in een ingevette ovenschaal of een andere schaal/ bak. Met de hoeveelheid die ik van deze ingrediënten kreeg kon ik een medium ovenschaal goed vol krijgen. 
Smelt de rest van je chocolade en bestrijk het mengsel ermee. Je bars krijgen dan een lekker chocolaagje bovenop! Je kunt deze stap natuurlijk ook weglaten. Zet de schaal een paar uur in de vriezer om alles hard te laten worden. 
Nu kun je er mooie (of minder mooie) vierkantjes van snijden. De bars zijn heel erg zoet dus ik zou ze niet al te groot maken. Ik had wat weinig chocola over om de bovenkant mee te besmeren, volgende keer zou ik die laag dikker maken, want anders zit je gewoon een soort pindakaas mengsel te eten... Maar hoe dan ook, ik denk dat deze schaal heel snel leeg is!
♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen