1 december 2014

DIY | Adventskalender

Heb jij elk jaar een adventkalender? Afgelopen jaren heb ik wel eens eentje gehad met chocolaatjes waarvan je twijfelt hoeveel cacao daar nou eigenlijk in zit, maar wat er ook in zit: aftellen tot kerst is gewoon leuk. Daarom heb ik dit jaar mijn eigen adventskalender gemaakt! Heel eenvoudig en zo gedaan en je hebt er de rest van het de maand (ik schreef eerst 'het jaar' en eigenlijk klopt dat ook wel) plezier van.
Mijn kalender bestaat uit twee delen, maar je kan hem natuurlijk helemaal aanpassen aan wat jij leuk vindt! Eerst heb ik 24 kaartjes gemaakt met nummers erop en daarna heb ik op de achterkant van elk kaartje een Bijbelvers geschreven. Deze pin geeft een mooi lijstje van toepasselijke verzen voor elke dag van je kalender. Elke dag kan ik zo'n kaartje van de muur halen en als ze op zijn is het kerst!
De twee bekers zijn eigenlijk een aparte adventskalender, maar twee adventskalenders zijn altijd beter dan één dacht ik zo. In de ene beker heb ik 24 papiertjes gedaan met allemaal 'opdrachten'. De bedoeling is om elke dag een papiertje te pakken en uit te voeren wat erop staat. In de andere beker doe ik de papiertjes die ik heb gedaan, je kan ze natuurlijk ook gewoon weggooien. Het leuke hiervan is dat je helemaal zelf kan beslissen wat je erop schrijft. Je kan het eenvoudig houden (zelf heb ik een papiertje met: drink warme chocolademelk met marshmallows) of wat uitgebreider (afspreken met een vriendin die je niet vaak ziet of iets bakken). Het is ook een leuk idee om een zo'n potje te maken voor iemand anders!
December dailies is hiermee officieel begonnen! 
See ya tommorow!
♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen