25 augustus 2014

Review | The Bodyshop Mascara

The Bodyshop | Super Volume Mascara | 12,50
De keren dat ik over beauty gerelateerde zaken schrijf zijn geloof ik op twee vingers te tellen. Dit artikel gaat over een van mijn duurdere aankopen op mascara gebied. Normaal zijn de Hema en het Kruidvat mijn vaste zaakjes voor mascara, maar een paar weken geleden besloot ik eens wat anders uit te testen. Dus als jij twijfelt om eens wat meer aan een mascara uit te geven, lees dan vooral verder!
Mijn probleem met de mascara's van rond de vier/ vijf euro is dat ze na een poosje enorm gaan klonteren en dan kan je ze eigenlijk net zo goed weggooien, hoewel ze nog niet leeg zijn. Deze mascara van The Bodyshop is €12,50 en daarmee dus een stuk duurder. De waterproof versie is €15,- en dat ging me net wat te ver, maar de Super Volume heeft het de afgelopen week prima volgehouden in de regen. Geen stromen mascara over m'n gezicht, alleen wat vlekken onder m'n ogen.
Rechts (voor de kijker links) is opgemaakt, links is naturel.
De mascara klontert niet en de borstel scheidt je wimpers heel gelijkmatig. Ik heb het idee dat de substantie van de mascara wat dunner en meer als verf is dan die van goedkopere varianten en daardoor je wimpers beter bedekt. Hierdoor droogt hij wel wat langzamer (heel vervelend als je moet niezen na het opmaken...). Na een hele dag werken zit de mascara nog steeds op de wimpers en niet onder je ogen! Van te voren was ik bang geen verschil te merken met die van de Hema, maar ik vind deze echt beduidend beter. Of het ook echt die €12,50 waard is... Ja, het is een mooiere mascara en je merkt dat de kwaliteit beter is, maar ja in the end doet ook die goedkopere versie z'n werk prima (tot op zekere hoogte).
De waarden die The Bodyshop erop na houdt geven voor mij de doorslag. Als je daar een product koopt weet je dat mensen, dieren en de natuur eerlijk zijn behandelt door het bedrijf. En daarvoor ben ik best bereid een beetje meer te betalen voor een product dat ook kwalitatief erg goed is!

♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen