1 maart 2014

DIY | Strappy Back Bra

Gisteravond zat ik een beetje op te ruimen in m´n kamer (vrijdagavond! wooooo) en op een gegeven moment kwam ik mijn bh's tegen (hoi!). Om to the point te komen: ik vond een bh die ik nooit meer draag omdat het dingetje gebroken is waar je het bandje (dat er ook af kon) in moet doen. Snapt u?
En toen kreeg ik een visioen van deze bh van Free People, waar ik al een week over zit te kwijlen. En ik wist dat het me zou gaan lukken om hem na te maken.
Dus voor alle Free People ♥ers in the house: zo maak je je eigen Strappy Back Bra!

Als basis heb ik een huidkleurige, strapless bh gebruikt, die ik anders nooit meer zou dragen. Je zou ook even naar de Primark kunnen hollen voor een bh.
Mijn 'touwtjes' zijn stiekem gewoon reepjes stof van het shirt dat ik een paar dagen geleden verknipte om een crop top van te maken! Dat werkte prima, omdat ze van zichzelf oprollen en een beetje elastisch zijn. Gebruik dus een soort t-shirt materiaal zou ik zeggen.

Je hebt vier repen stof (worden verder 'touwtjes' genoemd) nodig om de achterkant te maken. Door de bh aan te doen terwijl je bezig bent (en uit, en aan, en uit...) weet je hoe lang je stukken moeten zijn. De touwtjes heb ik vastgemaakt met een paar steken met naald en draad. Niet heel netjes, maar wel stevig.
De eerste stap is het makkelijkst, bevestig het eerste touwtje zodat er een halter ontstaat.
Daarna breekt de chaos uit. Op het tweede plaatje kijk je de bh in, zeg maar. Ik heb eerst het paarse en het groene touwtje vastgemaakt en als laatste de bruine. Zorg dat elk touwtje om het rode touwtje zit en er kan niks fout gaan! Misschien gaan de touwtjes niet vanzelf in het midden zitten, geen probleem! Je kan ze makkelijk schuiven en ik heb gemerkt dat als je hem draagt ze goed op hun plekjes blijven zitten.
En als laatste zie je de achterkant als hij af is.
Ik weet niet of de plaatjes duidelijk genoeg zijn. Mijn voorbeeld was de foto van de Free People website en het lukte prima. Stel dat je dit project ook wil gaan doen en je komt er niet uit, dan kun je natuurlijk een comment achterlaten op dit artikel!
Ik ben echt te blij met het resultaat! Het ziet er gewoon precies zo uit als op de website en het is zo mooooi! Het geeft een extra effect aan je outfit, zonder totaal Marlies Dekkers te worden.
De manier waarop Kacie hem draagt vind ik heel leuk, lekker losjes en relaxed, of met een maxi jurk met een lage rug...

Ben jij ook al zomeroutfits aan het dromen? 
♥ Lonneke






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen