5 maart 2014

DIY | Maxi Skirt

Dit is de derde zwarte DIY op rij, ik weet het. Toch wilde ik hem met jullie delen, want kleuren kan je zelf aanpassen!
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk vast te leggen op foto's, maar de avond haalde me op een gegeven moment in... Gelukkig ligt de moeilijkheidsgraad van deze DIY niet zo hoog!
Het idee is best eenvoudig: neem een rokje (bijvoorbeeld een die enorm verkleurd is door 1000 tripjes naar de wasmachine) en een stuk tricot. Het rokje wordt je onderrok, want tricot is niet bepaald helemaal ondoorzichtig...
Bepaal hoe lang je je rok wilt hebben, ik koos voor enkellengte, en speld de bovenkanten aan elkaar. Zorg dat je op de plek waar je tricot bij elkaar komt nog genoeg over hebt om de verticale zoom te naaien en knip de overtollige stof weg.
Gebruik een naaimachine (of je handen) om eerst de bovenkant van de rok aan het tricot te naaien en daarna de verticale zoom waardoor je tricot in een koker verandert. 
Ik heb deze zoom niet helemaal tot beneden genaaid, zodat mijn rok een split heeft. 
Het is heel eenvoudig allemaal, maar ik heb nu wel een basic die met bijna alles in mijn kast te combineren is en toch iets bijzonders heeft!

En nu wordt het tijd voor een kleurige DIY... Iemand idee├źn?
♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen