9 maart 2014

DIY | Free People Inspired Pullover

Was mijn vorige Free People project een spontane actie, deze DIY is er eentje met voorbedachte rade. De trui waarop ik me heb gebaseerd is de Free People Victorian Lace Pullover.
Mijn versie is niet met Victorian Lace gemaakt, maar gewoon met lace van de markt en een H&M trui, die ik speciaal voor dit project had gekocht. Pff, een eng momentje toen ik de schaar er in zette! Maar het is meer dan goed geslaagd en ik ben heeeeel erg blij met mijn nieuwe trui!♥
Benodigdheden: Een sweatshirt (H&M, €14,95), twee meter kant, zwart en wit garen, een naaimachine, schaar, meetlint, spelden en een naald.
1. Ik begon met het door de helft knippen van mijn kant en de twee helften weer aan elkaar te naaien met naald en draad, zodat er een soort 'strikjes' ontstonden. Zie het meest rechtse plaatje van de bovenste rij.
2. Knip je trui aan de achterkant in het midden door. Ja, dit is doodeng, maar je kunt het!
3. Meet, door je kant op je trui te leggen, hoeveel stof je weg moet knippen. Vergeet niet ongeveer een centimeter over te laten voor de zoom!
4. Speld je zomen om. Meet altijd nog even na of je genoeg ruimte hebt voor je kant. Ik heb mijn zomen wel drie keer moeten spelden, omdat mijn kant het gat net niet kon overbruggen.
5. Naai je zomen om met het zwarte draad (of een andere kleur, ligt aan je trui) en een zigzagsteek.
6. (Foto's zijn op, maar dit gedeelte is makkelijk) Speld je kant op je trui en naai het met wit draad en ook een zigzagsteek vast. Ik heb gemerkt dat het handig is om eerste de ene kant te spelden en meteen te naaien en daarna pas de andere kant.
VoilĂ , je nieuwe trui is klaar!
Dit is echt m'n meest favoriete project tot nu toe! Hoe perfect is deze trui voor de lente en zomer? 

♥ Lonneke



1 opmerking: