8 februari 2014

The Classics: Fashion

Af en toe is het goed om even terug te gaan naar de basis. Een stapje terug doen van alles waar je middenin zit en kijken wat je nou echt nodig hebt. Afgelopen weken probeer ik zoveel mogelijk clutter uit mijn leven te verwijderen. Klinkt dat niet enorm lifestyle-guru-achtig? Komt er in principe op neer dat ik probeer alles wat ik heb te gebruiken. Al maanden niet aangeraakt? Weg ermee! Dat ruimt lekker op.
Om niet te enthousiast allerlei spul weg te mikken heb ik een aantal lijstjes gemaakt met classics: spullen waarvan ik denk dat ik er jaren plezier van zal hebben en die ik nooit weg mag doen.
Vandaag laat ik jullie tien items zien die echt nooit meer in mijn kledingkast mogen ontbreken.

Een zwarte rok die je bij veel outfits aan kan. Deze lange vind ik echt helemaal geweldig!
Zwarte flatjes. Dit paar is netjes en heeel schattig, goede combi!
Een jasje dat je stiekem elke dag wel aan wil omdat het zo geweldig is. Ik heb de mijne nog niet in mijn armen kunnen sluiten, maar het exemplaar hierboven is een serieuze kanshebber.
A stripey shirt! Mijn overtuiging is dat streepjes bij alles passen. Zo niet, dan toch. 
Een jurkje met een kraagje kan alle kanten op. Met een jasje: netjes, met een trui: cosy. En alles is beter met een kraagje.
Witte converse! Eind vorig jaar heb ik mijn eerste paar witte, lage converse gekocht en ik kan niet meer zonder. Ja, de hele wereld heeft ze, maar ze staan overal bij.
♥ Kijk, dit meisje heeft het begrepen: zwarte broek (check) en chunky witte trui (check). Als dat geen all-time-favourite-classics zijn weet ik het ook niet meer.
Een witte blouse. Ik heb er geen een en ik mis hem! Onmisbaar als je ergens netjes voor de dag moet komen, maar ook leuk onder een trui.
Een sjaal met een toffe print. Ik zit nog steeds in m'n OMG, PLAID-fase, maar elke print kan natuurlijk, go craaazy!

En dat zijn ze dan! Ik ga nog op zoek naar mijn perfecte jasje en witte blouse (en misschien nog 1/2/3 gestreepte shirts...) en dan kan ik mijn classics voor altijd koesteren.

Heb jij ook kledingstukken waar je ├ęcht niet zonder zou kunnen?


♥ Lonneke

2 opmerkingen:

  1. Grijs hemdje, altijd handig voor onder doorschijnende shirts of in geval van koude, winderige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen